Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:
Instytucje finansowe stoją przed ogromnym wyzwaniem, jakim jest dostosowanie się do wymagań DORA i NIS2. Zapraszamy na warsztaty podczas, których eksperci kompleksowo omówią m.in. to, jak poprawnie dostosować się do wymogów regulatorów, w szczególności w zakresie umów i relacji z podmiotami zewnętrznymi. Dowiedzą się też Państwo jak zarządzać ciągłością działania i bezpieczeństwem. Będą mogli Państwo ocenić zastosowane rozwiązania i ocenić ich poprawność w odniesieniu do oczekiwań organów nadrzędnych.
Główne zagadnienia:
- Outsourcing w nowej rzeczywistości prawnej
- Najlepsze praktyki w przeglądzie i dostosowaniu umów ICT do DORA
- Jak wykazać zgodność z DORA
- Zarządzanie ryzykiem związanym z outsourcingiem
- Raportowanie o poważnych incydentach ICT i cyberzagrożeniach
- Cyberbezpieczeństwo pod reżimem dyrektywy NIS2
- ABC wdrożenia dobrego Exit Planu
- Sztuczna inteligencja i jej wykorzystanie z perspektywy outsourcingu
- Przetwarzanie i ochrona danych
Warsztaty kierujemy do instytucji finansowych i dostawców usług outsourcingowych w szczególności do pracowników działów:
- outsourcingu
- operacyjnego
- IT
- zaopatrzenia
- prawnego
- kontrolingu
- compliance
- zarządzania ryzykiem
- zarządzania ciągłością działania
- bezpieczeństwa
Zapraszamy także wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 24.06.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 24.06.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Ewolucja czy rewolucja – czyli jak zarządzać chmurą i outsourcingiem w świetle DORA i NIS2? „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2795 zł + 23% VAT do 24.06.2024 r.
-
3195 zł + 23% VAT do 06.08.2024 r.
-
3595 zł + 23% VAT po 06.08.2024 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 09.09.2024 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Ewolucja czy rewolucja – czyli jak zarządzać chmurą i outsourcingiem w świetle DORA i NIS2? (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 24.06.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 24.06.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- W ustawieniu startowym Twój mikrofon i kamera będą wyłączone. Mikrofon odblokowujemy na życzenie uczestnika, możesz więc komunikować się głosowo z innymi uczestnikami oraz prelegentami, jak również poprzez chat.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeetin lub Zoom.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja Uczestników
9:00
Outsourcing w nowej rzeczywistości prawnej
- Omówienie wymagań płynących z projektu Ustawy z dnia 18 kwietnia 2024 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem operacyjnej odporności cyfrowej sektora finansowego (wdrażający DORA)
- Wpływ DORA na proces outsourcingu i outsourcing chmurowy
- Powierzenie usług ICT na gruncie DORA
- Relacje DORA i NIS2 z Komunikatem Chmurowym, dalsze losy Komunikatu
- Projektowane zmiany dot. przepisów o outsourcingu bankowym i inwestycyjnym

Magdalena Matysiak
Rymarz Zdort Maruta
Magdalena Matysiak, Associate, Rymarz Zdort Maruta
Doświadczenie i wykształcenie: Specjalizuje się w regulacjach związanych z outsourcingiem usług IT w sektorze regulowanym i wykorzystaniu technologii chmury obliczeniowej, w szczególności przez podmioty z sektora finansowego. Brała udział w kilkudziesięciu wdrożeniach chmurowych, a także licznych projektach związanych z outsourcingiem w sektorze finansowym. Współpracowała również przy projektach dotyczących kontraktów IT oraz projektach z zakresu usług płatniczych. Ukończyła z wyróżnieniem studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz kurs prawa angielskiego i praktycznych umiejętności prawniczych organizowany przez Centrum Prawa Brytyjskiego we współpracy z University of Cambridge.
Podczas studiów pełniła rolę wiceprezes Koła Naukowego Prawa Bankowego, w ramach którego między innymi współorganizowała 11. i 12. edycję Kongresu Prawa Bankowego i Technologii Finansowych. Pełniła także funkcję członka Rady Samorządu Studentów WPiA UW oraz reprezentowała studentów w Radzie Wydziału.
10:30
Przerwa
10:40
Najlepsze praktyki w przeglądzie i dostosowaniu umów ICT do DORA
- Jak poprawnie zarządzać relacjami z dostawcami po DORA na podstawie RTS
- Perspektywa dostawcy. Przygotowanie dostawcy na DORA. Jak spełnić wymagania?
- Aspekty IT w umowach outsourcingu – wymogi i praktyka

dr Bartosz Wyżykowski
DLK Legal Korus
dr Bartosz Wyżykowski, Radca prawny, Partner, DLK Legal, DLK Legal Korus
Bartosz Wyżykowski jest radcą prawnym, członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Ukończył Prawo na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył Szkołę Prawa Niemieckiego przy WPiA Uniwersytetu Warszawskiego. Współpracował z jedną z największych organizacji pracodawców w Polsce. W latach 2016-2018 pełnił funkcję zastępcy dyrektora Wydziału Klienta Rynku Bankowo-Kapitałowego w Biurze Rzecznika Finansowego.
Specjalizuje się w zakresie regulacji dotyczących rynku finansowego, usług płatniczych i prawa konsumenckiego, ze szczególnym uwzględnieniem regulacji dotyczących kredytu konsumenckiego i kredytu hipotecznego. Prelegent na konferencjach naukowych oraz branżowych poświęconych tym zagadnieniom, a także autor publikacji w tym zakresie. Angażował się w prace legislacyjne dotyczące prawa rynku finansowego na poziomie polskim oraz unijnym.
Obsługę prawną świadczy w języku polskim, angielskim i niemieckim.
12:10
Przerwa
12:15
DORA compliance
- Jak wykazać zgodność z DORA?

dr Krzysztof Korus
DLK Legal Korus
dr Krzysztof Korus, Partner, Radca prawny, DLK Legal Korus, DLK Legal Korus
Dr Krzysztof Korus jest radcą prawnym, doktorem nauk prawnych i ekonomistą. Ekspert w zakresie usług płatniczych, prawa nowych technologii oraz prawa bankowego. Od 2015 co roku rekomendowany przez Chambers Europe w kategorii Banking & Finance („strong experience in banking regulatory matters”, „deep knowledge and long experience”). Pionier doradztwa regulacyjnego dla sektora fintech w Polsce. Doradzał m.in. we wdrożeniach PSD2 i otwartej bankowości, w kilkudziesięciu postępowaniach przed organami nadzoru nad rynkiem finansowym w Polsce i w Europie, w transakcjach M&A na rynku fintech, a także w sporach sądowych i arbitrażowych między instytucjami finansowymi. Uczestniczył w pracach najważniejszych branżowych grup roboczych dla sektora technologii finansowych, m.in. API Evaluation Group przy Komisji Europejskiej, zespołu Polish API, Zespołu roboczego ds. rozwoju innowacji finansowych (FinTech) przy KNF, strumienia „Blockchain i kryptowaluty” przy Ministerstwie Cyfryzacji w ramach programu „Od papierowej do cyfrowej Polski” oraz grupy roboczej przy RRRF ds. implementacji dyrektywy PSD. Współautor raportów „Study Impact of the PSD” oraz „Principles, Definitions and Model Rules of European Private Law” dla Komisji Europejskiej oraz członek rady programowej miesięcznika „Monitor Prawa Bankowego”. Członek European Payments Consulting Association, współpracował również z Polsko-Niemieckim Centrum Prawa Bankowego oraz London Economics. Autor kilkudziesięciu publikacji oraz analiz prawnych i komentarzy oraz prelegent na licznych wydarzeniach branżowych w Polsce, Europie, Ameryce, Azji. Zaangażowany w prace legislacyjne na poziomie polskim oraz unijnym.
13:15
Przerwa
14:00
Zarządzanie ryzykiem związanym z outsourcingiem
- Zasady zarządzania ryzykiem
- Jak przeprowadzić ekspertyzę?
- Wymogi dokumentacyjne
- Najlepsze praktyki

Tomasz Janas
Grant Thornton Poland
Tomasz Janas, Partner, Outsourcing IT, Grant Thornton Poland, Grant Thornton Poland
Absolwent Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych na kierunku sieci komputerowe i programowanie sieciowe. Audytor Wiodący SZBI ISO 27001. Ma ponad 15 lat doświadczenia w:
– zarządzaniu zespołami programistów, informatyków helpdesk, administratorów i PM,
– trzymaniu ciągłości działania ponad 150 infrastruktur informatycznych w modelu outsourcingu IT zgodnie z COBIT oraz ITIL;
– zarządzaniu poziomem świadczenia usług (Service Level Management), negocjowania i utrzymania umów SLA (Service Level Agreement) zgodnie ze SMART, zarządzania dostawcami (Supplier Management), zarządzania katalogiem usług (Service Catalogue Management), koordynacją projektowania (Design Coordination),
– zarządzaniu projektami informatycznymi metodykami tradycyjnym oraz AGILE.
Posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu i administracji sieciami komputerowymi: TCP/IP(LAN) TCP/IP(WAN), serwerami, stacjami roboczymi, urządzeniami sieciowymi. Prowadzi projekty w zakresie bezpieczeństwa sieci oraz danych zgodnie z ISO 27001 oraz COBIT5, ISACA, projekty rozwoju infrastruktur IT, wdrożenia systemów kopii zapasowych, migracje serwerów plików, systemów pocztowych z infrastruktur lokalnych do usług chmurowych (cloud), migracje serwerów plików, systemów pocztowych z chmur do infrastruktur, lokalnych.
15:30
Przerwa
15:40
Sztuczna inteligencja i jej wykorzystanie w instytucji finansowej z perspektywy outsourcingu
- Wymogi wynikające z rozporządzenia AI ACT

Monika Macura
Kancelaria Macura
Monika Macura, Radca Prawny, Kancelaria Macura, Kancelaria Macura
Radca prawny. Ekspertka sektora FinTech rekomendowana w rankingu Chambers FinTech Legal Poland 2023 oraz w Rankingu Rekomendacji Kancelarii Prawnych Dziennika Rzeczpospolita 2023 w dziedzinie prawo bankowe i finansowe. Od 10 lat prowadzi kompleksową obsługę prawną instytucji pożyczkowych, instytucji płatniczych oraz banków.
Obsługuje prawnie wdrożenia skomplikowanych produktów bankowych i płatniczych w polskich i międzynarodowych instytucjach, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i aplikacji mobilnych.
Opiniuje wdrożenia przez instytucje finansowe nowych usług i produktów płatniczych i kredytowych oraz rozwiązań prawnych w obszarach obsługi klientów i przetwarzania danych osobowych.
Reprezentuje instytucje płatnicze w postępowaniach przed Komisją Nadzoru Finansowego w sprawie uzyskania zezwoleń na świadczenie usług płatniczych oraz w relacjach z organami administracyjnymi – Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urzędem Ochrony Danych Osobowych, Komisją Nadzoru Finansowego.
Jako aktywna członkini Polskiego Związku Instytucji Pożyczkowych bierze udział w rozwoju branży FinTech. W 2021 roku otrzymała wyróżnienie Fundacji Lendtech za wkład merytoryczny, innowacyjność i zaangażowanie wnoszone w rozwój ekosystemu LendTech w Polsce.
16:40
Zakończenie I dnia
Dzień 2
8:45
Rejestracja Uczestników
9:00
Cyberbezpieczeństwo pod reżimem dyrektywy NIS2
- Założenia projektu Ustawy z 23 kwietnia 2024 r. o zmianie ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa oraz niektórych innych ustaw
- Zakres zastosowania NIS 2 przez podmioty rynku finansowego
- Omówienie wymagań i nowych obowiązków

Piotr Welenc
BW Advisory sp. z o.o.
Piotr Welenc, MBA, CISA, CICA, CGEIT, CRISC, CRMA, CDPSE, AESGO, ACO, IRCA ISO22301 LA, IRCA ISO27001 LA, ISO20000 LA, QAVal, Partner, BW Advisory sp. z o.o., BW Advisory sp. z o.o.
Audytor wewnętrzny. W latach 2011-2020 Dyrektor rozwoju rynku GRC Wolters Kluwer Polska. Pracował w zespole audytu informatycznego i zespole zarzadzania strategicznego NBP, w 2011 r. jako Wicedyrektor Departamentu Audytu Wewnętrznego ZUS, w latach 2009-2011 jako audytor wewnętrzny na Politechnice Warszawskiej. Wykonywał projekty Komisji ds. budowy systemu zarządzania ryzykiem w NBP, audyty dla Europejskiego Banku Centralnego. Wykładał w ponad 18 uczelniach w Polsce. Doktorant Instytutu Badań Systemowych PAN. Ekspert w zakresie GRC, ESG, analizy procesowej, IT govenance, compliance, SOX. Doradca spółek giełdowych i jsfp w zakresie GRC. Członek Komisji ds. compliance w Polsko-Niemieckiej Izbie Przemysłowo-Handlowej. Wykładowca na szkoleniach ACO i ACE, Członek Rady Nadzorczej GIZMI S.A., Członek Rady Naukowej czasopisma „Compliance” Instytutu Compliance przy Uniwersytecie Viadrina, Frankfurt/O. Autor ponad 30 publikacji dot. zagadnień audytu, ryzyka, governance.
10:30
Przerwa
10:40
ABC wdrożenia dobrego Exit Planu
- Na czym skupić się opracowując strategię wyjścia?
- Plan krok po kroku
- Testy planu wyjścia

Michał Barta
Barta Łochowski sp.j.
Michał Barta, Radca Prawny, Wspólnik, Barta Łochowski sp.j., Barta Łochowski sp.j.
Prawnik z ponad 20-letnim praktycznym doświadczeniem w obsłudze sektora nowych technologii i projektów informatycznych. Wspólnik zarządzający Barta & Kaliński sp.j., odpowiedzialny za praktykę kancelarii w obszarach prawa IT/TMT, prawa własności intelektualnej (IP), bezpieczeństwa IT oraz RODO. Koordynator kompleksowego wsparcia prawnego w ramach projektów dotyczących budowy, wdrożenia i integracji rozwiązań IT (waterfall, agile, modele hybrydowe), umów dotyczących świadczenia usług informatycznych (w tym usług Cloud, SaaS, PaaS, IaaS), korporacyjnych umów licencyjnych dotyczących korzystania z produktów IT. Wykładowca na konferencjach i szkoleniach dotyczących aspektów prawnych nowych technologii oraz kontraktów informatycznych.
12:10
Przerwa
13:00
Raportowanie o poważnych incydentach ICT i cyberzagrożeniach, w tym w obszarze wymiany informacji
- Klasyfikacja
- Zgłaszanie
- Nadzór KNF nad wypełnianiem przez podmioty finansowe obowiązków związanych z bezpieczeństwem stosowanych przez nie technologii informatyczno – technologicznych

Piotr Filipowski
WKB Lawyers
Piotr Filipowski, Managing Associate, Zespół prawa nowych technologii, WKB Lawyers, WKB Lawyers
Managing Associate w zespole prawa nowych technologii kancelarii WKB Lawyers. Specjalizuje się w zagadnieniach w zakresie prawa nowych technologii, ze szczególnym uwzględnieniem wdrożeń technologii chmurowych, kontraktów IT, prawa własności intelektualnej w IT, a także regulacjach sektora finansowego i prawie bankowym. Autor publikacji z zakresu nowych technologii w sektorze bankowym, outsourcingu bankowego oraz DORA.
Doświadczenie zawodowe zdobywał w jednym z największych polskich banków, gdzie odpowiadał za opracowywanie i negocjacje licznych kontraktów z obszaru IT w imieniu banku na rzecz polskich oraz zagranicznych jednostek i spółek z grupy kapitałowej banku. Uczestniczył w projektach wdrożeń unijnych regulacji w ramach dostosowania regulacji wewnętrznych instytucji, jak również w ramach procesów zakupowych prowadzonych w związku z wejściem w życie nowych regulacji.
Przez długi okres pracował także w Zespole Regulacji i Technologii Finansowych jednej z największych polskich kancelarii, gdzie odpowiadał za prowadzenie i nadzorowanie projektów IT dla sektora finansowego. Doświadczenie zawodowe zdobywał także jako prawnik w Biurze Prawnym ds. Obsługi Umów i Projektów Technologicznych IT banku będącego częścią międzynarodowej grupy kapitałowej. W swojej karierze negocjował kontrakty IT o łącznej wartości przekraczającej kilkaset milionów złotych.
W kancelarii odpowiada za prowadzenie projektów prawnych, obejmujących m. in.: wdrożenia technologii chmury obliczeniowej, opracowywanie i negocjacje kontraktów IT, doradztwo regulacyjne w zakresie wdrożeń usług i produktów opartych o technologie, doradztwo w zakresie zagadnień związanych z cyberbezpieczeństwem, w szczególności w obszarze rynku finansowego (KSCU, dyrektywa NIS i NIS2, DORA), jak również doradztwo regulacyjne dla rynku finansowego i dostawców IT w zakresie innych aspektów wykorzystania nowych technologii.
14:00
Przerwa
14:10
Przetwarzanie i ochrona danych
- Data Act – nowe rozdanie w zakresie przetwarzania i ochrony danych nieosobowych
- Przetwarzanie danych w chmurze a RODO
- Ochrona danych osobowych w outsourcingu, w tym transfery danych osobowych poza EOG

Szczepan Watras
NewTechLaw.eu
Szczepan Watras, Prawnik biznesowy, Inspektor ochrony danych, NewTechLaw.eu, NewTechLaw.eu
Prawnik biznesowy w NewTechLaw.eu i Inspektor ochrony danych. Audytor Wiodący Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji wg ISO/IEC 27001:2022. Certyfikowany w zakresie zarządzania ryzykiem w systemach bezpieczeństwa informacji zgodnie z ISO/IEC 27005:2018.
Wykładowca Uniwersytetu WSB Merito Poznań na kierunku Inspektor Ochrony Danych. Absolwent studiów prawniczych na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Absolwent studiów podyplomowych dla inspektorów ochrony danych w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk.
W ramach dotychczasowej działalności stanowił wsparcie prawne dla realizacji przeszło 70 projektów akceleracyjnych MŚP finansowanych przez Komisję Europejską o łącznej wartości ponad 400,000,000 euro.
15:40
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa

Aneta Ślepowrońska
Senior Manager
Knowledge Brokers Department
+48 535900812 a.slepowronska@mmcpolska.plKontakt w sprawach merytorycznych

Julianna Bukowska
Junior Team Leader
Senior Project Manager
Workshops Department
+48 531000792 j.bukowska@mmcpolska.pl