Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Zapraszamy na warsztaty, które będą doskonałą okazją do zgłębienia kluczowych zagadnień związanych z procesem budowlanym oraz zabezpieczeniem interesów stron. Podczas wydarzenia omówimy wyzwania związane z zawieraniem i realizacją kontraktów budowlanych, odpowiedzialnością za szkody w trakcie i po zakończeniu inwestycji, oraz opóźnieniami realizacji kontraktu. Przyjrzymy się ostatnim i nadchodzącym zmianom w prawie budowlanym, w tym nowym warunkom technicznym, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Poruszymy kwestię solidarnej odpowiedzialności inwestora i wykonawcy, a także relacji na linii inwestor – wykonawca – podwykonawca. Zajmiemy się wyzwaniom firm w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego, analizując założenia zmian miejscowych planów zagospodarowania. Przedstawimy metody rozwiązywania sporów pomiędzy stronami oraz rolę nadzoru autorskiego i inwestorskiego w czasie prac budowlanych. Na zakończenie poruszymy problematykę waloryzacji kontraktów budowlanych. Warsztaty te będą doskonałą okazją do zdobycia praktycznej wiedzy od branżowych ekspertów oraz wymiany doświadczeń.
Główne zagadnienia:
- Problematyka zawierania i realizacji kontraktów budowlanych
- Odpowiedzialność za szkody w trakcie i po zakończeniu inwestycji
- Opóźnienie realizacji kontraktu – możliwe roszczenia finansowe wykonawcy wobec inwestora
- Solidarna odpowiedzialność inwestora i wykonawcy oraz relacje z podwykonawcami
- Wyzwania inwestycyjne firm w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego
- Rozwiązywanie sporów pomiędzy stronami
- Nadzór autorski i inwestorski w czasie prac budowlanych
- Waloryzacja kontraktów budowlanych
Grupa docelowa:
Wydarzenie kierujemy do branży budowlanej i deweloperskiej, przede wszystkim do przedstawicieli Zarządów, a także pracowników takich działów jak:
- Prawny
- Inwestycji
- Umów i kontraktów
- Projektów
- Nadzoru
Zapraszamy również wszystkie osoby zainteresowane tematyką procesu inwestycyjno-budowlanego.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 28.08.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 28.08.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Eliminacja ryzyk w procesie budowlanym, czyli jak skutecznie zabezpieczyć interesy stron „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2195 zł + 23% VAT do 28.08.2024 r.
-
2595 zł + 23% VAT do 26.09.2024 r.
-
2995 zł + 23% VAT po 26.09.2024 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 23.10.2024 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Eliminacja ryzyk w procesie budowlanym, czyli jak skutecznie zabezpieczyć interesy stron (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 28.08.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 28.08.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- W ustawieniu startowym Twój mikrofon i kamera będą wyłączone. Mikrofon odblokowujemy na życzenie uczestnika, możesz więc komunikować się głosowo z innymi uczestnikami oraz prelegentami, jak również poprzez chat.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeetin lub Zoom.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja Uczestników
9:00
Problematyka zawierania i realizacji kontraktów budowlanych
- Dobre praktyki w ramach zawierania kontraktów a klauzule abuzywne
- Sposoby zabezpieczenia należytego wykonania umowy
- Alternatywne źródła zabezpieczania kontraktów – parent guarantee
- Aneksowanie kontraktów
- Problematyka zakończenia umowy: rozwiązanie vs. wypowiedzenie vs. odstąpienie
- Kary umowne
- Elektroniczne podpisywanie umów-problematyczne aspekty

Magdalena Hajduk
Kancelaria Radcy Prawnego Magdalena Hajduk
Magdalena Hajduk, Radca prawny, Kancelaria Radcy Prawnego Magdalena Hajduk
W Kancelarii zajmuje się bieżącą obsługą prawną podmiotów gospodarczych, obejmującą w szczególności sprawy związane z realizacją inwestycji budowlanych. Prowadzi doradztwo korporacyjne na rzecz przedsiębiorców oraz spółek prawa handlowego.
W swojej praktyce zawodowej realizuje między innymi następujący zakres usług:
- reprezentuje klientów w negocjacjach warunków kontraktów handlowych
- prowadzi doradztwo prawne na rzecz uczestników procesu budowlanego
- prowadzi kompleksowe badania due diligence nieruchomości
- opracowuje umowy o roboty budowlane, umowy o prace projektowe oraz umowy deweloperskie
- zajmuje się regulowaniem stanu prawnego nieruchomości
- prowadzi postępowania dotyczące ustanawiania służebności gruntowych
- reprezentuje klientów w postępowaniach sądowych oraz administracyjnych
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Ukończyła aplikację adwokacką, zdając z wyróżnieniem egzamin adwokacki. Swoje zainteresowanie procesem budowlanym zgłębiła podczas studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku: „Podstawy prawno- ekonomiczne procesu inwestycyjnego”. Ukończyła również studia podyplomowe na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach z zakresu „Prawa gospodarczego i handlowego”. Prelegentka licznych szkoleń o zasięgu ogólnopolskim z zakresu prawa budowlanego oraz zagadnień dotyczących procesu inwestycyjno- budowlanego.
10:30
Przerwa
10:45
Odpowiedzialność za szkody w trakcie i po zakończeniu inwestycji - jak uczestnicy procesu budowlanego mogą chronić swoje interesy?
- Zasady odpowiedzialności stron umowy za szkody powstałe podczas inwestycji
- Odpowiedzialność karna i cywilna przedsiębiorstwa i pracowników za powstałe szkody
- Nieprawidłowości wynikające z błędów projektowych i związane z nimi kwestie ubezpieczeniowe

Monika Walewska
Kancelaria Radcy Prawnego Monika Walewska
Monika Walewska, Radca prawny, broker ubezpieczeniowy, Kancelaria Radcy Prawnego Monika Walewska
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Opóźnienie realizacji kontraktu - możliwe roszczenia finansowe wykonawcy wobec inwestora
- Dodatkowe koszty pośrednie a koszty bezpośrednie – sposoby kalkulacji

Iwo Franaszczyk
JDP Drapała & Partners
Iwo Franaszczyk, Adwokat w Zespole Postępowań Sądowych i Arbitrażowych, Zespole Infrastruktury, JDP Drapała & Partners
Ma doświadczenie w doradztwie prawnym dla branży budowlanej i kolejowej, a także w doradztwie z zakresu prawa zamówień publicznych i prawa spółek.
14:00
Przegląd ostatnich i nadchodzących zmian w prawie budowlanym
- Nowe warunki techniczne, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
- Rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego – założenia
- Zasady budowy przydomowych schronów i ukryć doraźnych według ustawy schronowe

Paweł Białobok
DWF (Poland)
Paweł Białobok, Radca prawny, DWF (Poland)
15:15
Przerwa
15:30
Solidarna odpowiedzialność inwestora i relacje z podwykonawcami
- Staranne przygotowanie umowy na linii wykonawca-inwestor
- Inwestor – wykonawca – podwykonawca: relacje i komunikacja
- Monitoring realizacji prac i odpowiedzialność stron
- Co w przypadku problemów finansowych lub niewypłacalności jednej ze stron umowy?
16:30
Zakończenie I dnia
Dzień 2
9:15
Rejestracja Uczestników
9:30
Wyzwania inwestycyjne firm w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego
- Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego – założenia zmian
- Inwestycje strategiczne i wpływ tzw. Ustawy ocenowej na planowanie przestrzenne

Iga Wojdakowska
Polowiec i Wspólnicy
Iga Wojdakowska, Prawnik, Polowiec i Wspólnicy
Jej dotychczasowe doświadczenie obejmuje m. in. działalność w zespole inwestora zastępczego w trakcie procesu inwestycyjnego i budowy nowej siedziby Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie, największego tego typu obiektu w Europie Środkowej, jak również bieżące wsparcie inwestora w zakresie uzyskiwania decyzji środowiskowych, pozwoleń na budowę, a następnie budowy m.in. obiektów magazynowych na terenie Polski. Doświadczenie uzyskała również zajmując się różnorodnymi projektami w zakresie realizacji inwestycji, w tym ochrony środowiska, świadcząc usługi dla największych grup kapitałowych w Polsce.
11:00
Przerwa
11:15
Rozwiązywanie sporów pomiędzy stronami - metody, dochodzenie roszczeń
- Dostępne rozwiązania w zakresie prowadzenia sporów – w tym metody alternatywne
- Zasady naliczania kar umownych i ich miarkowanie
- Skuteczne sposoby zabezpieczenia i dochodzenia roszczeń
- Przegląd orzecznictwa

dr Michał Jabłoński
Koźmiński i Wspólnicy
dr Michał Jabłoński, Adwokat, Partner Zarządzający, Koźmiński i Wspólnicy
12:45
Przerwa lunchowa
13:30
Nadzór autorski i inwestorski w czasie prac budowlanych - możliwe wyzwania
- Rola nadzoru w realizacji projektów budowlanych
- Zakres działań i odpowiedzialność osób nadzorujących
- Wpływ nadzoru na przebieg realizacji inwestycji i efektywność współpracy stron
14:30
Waloryzacja kontraktów budowlanych
- Skuteczna klauzula waloryzacyjna – to znaczy jaka?
- Wyceny projektów w aktualnym otoczeniu gospodarczym
- Problematyka kontraktów długoterminowych
- Mechanizm kontroli i aktualizacji wynagrodzenia wykonawcy
- Prawidłowy rozkład ryzyk kontraktowych na podstawie urealniania wynagrodzenia

Anna Kałużna
Kancelaria Radców Prawnych Tomasz Czapczyński
Anna Kałużna, Radca prawny, Kancelaria Radców Prawnych Tomasz Czapczyński
Ukończyła stacjonarne studia prawa na Uniwersytecie Wrocławskim, a następnie studia podyplomowe LL.M. in International Commercial Law na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jest mediatorem wpisanym na listę mediatorów przy Sądzie Okręgowym we Wrocławiu.
W swojej praktyce zawsze stara się szukać optymalnych i kompromisowych rozwiązań. Tylko aktywne i dynamiczne wsparcie odnosi skutek i daje klientowi poczucie bezpieczeństwa. Nie boi się wyzwań, a każdego zadania podejmuje się z pełnym zaangażowaniem. Obsługuje klientów w języku polskim i angielskim.
Radca prawny Anna Kałużna specjalizuje się w prawie nieruchomości, zamówieniach publicznych oraz umowach na dostawy maszyn i roboty budowlane.

Wiktoria Stolarska
Kancelaria Radców Prawnych Tomasz Czapczyński
Wiktoria Stolarska, Aplikantka radcowska, Kancelaria Radców Prawnych Tomasz Czapczyński
Z olbrzymim zapałem i zaangażowaniem, aplikant radcowski Wiktoria Stolarska poszerza swoje doświadczenie prawnicze, koncentrując się przede wszystkim na prawie zamówień publicznych, ochronie danych osobowych oraz umowach o roboty budowlane.
Profesjonalnie posługuje się językiem angielskim, zarówno biznesowym jak i prawniczym
15:45
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa

Kontakt w sprawach merytorycznych

Antonina Wiktorowicz
Junior Project Manager
Workshops Department
+48 534000582 a.wiktorowicz@mmcpolska.pl