Informacje o wydarzeniu
Dlaczego warto wziąć udział w warsztatach:
Zapraszamy na warsztaty, podczas których omówimy założenia dyrektywy ws. powództw przedstawicielskich, jej implementację do polskiego porządku prawnego oraz przykłady potencjalnych scenariuszy sporów. Przeanalizujemy odpowiedzialność organizacji i jej przedstawicieli za naruszenia praw konsumentów, co pomoże uniknąć błędów i opracować strategie minimalizacji ryzyka. Skupimy się na przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom wobec konsumentów, o których mówi dyrektywa Omnibus, greenwashing i dark patterns. Pokażemy, jak działać, aby na organizację nie zostały nałożone kary, a także aby utrzymać pozytywny wizerunek firmy. Przyjrzymy się ostatnim postępowaniom i decyzjom Prezesa UOKiK, aby zrozumieć aktualne trendy i tendencje. Dowiesz się także niezbędnych informacji o bezpieczeństwie cyfrowym konsumenta i ryzykach związanych z wykorzystaniem nowych technologii, które mogą wywołać interwencję UOKiK. Ponadto, przedstawimy najważniejsze aspekty stosowania Aktu o usługach cyfrowych (DSA) w UE, w tym zwiększenie przejrzystości w algorytmach oraz zasady zgłaszania i reagowania na nielegalne treści. Pokażemy, jak dbać o relację na linii przedsiębiorstwo – konsument, a także jak sprostać wszelkim wyzwaniom regulacyjnym.
Główne zagadnienia:
- Grupowe powództwa przeciwko firmom oraz nowe kompetencje UOKiK
- Odpowiedzialność organizacji i jej przedstawicieli za naruszenia praw konsumentów
- Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom handlowym – Omnibus, ryzyko greenwashingu, dark patterns
- Ostatnie postępowania i decyzje Prezesa UOKiK – omówienie trendów i tendencji
- Bezpieczeństwo cyfrowe konsumenta
- Ryzyka związane z wykorzystaniem nowych technologii z perspektywy możliwości wywołania interwencji UOKiK
Grupa docelowa:
Wydarzenie skierowane jest do wszystkich branż, przede wszystkim pracowników takich działów jak:
- prawny
- compliance
- regulacji
- zgodności
- obsługa klienta
Zapraszamy także przedstawicieli kancelarii prawnych oraz wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
- W przypadku rezygnacji do dn. 22.07.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 22.07.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Ochrona konsumenta w nowej rzeczywistości prawnej i cyfrowej „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2395 zł + 23% VAT do 22.07.2024 r.
-
2795 zł + 23% VAT do 27.08.2024 r.
-
3195 zł + 23% VAT po 27.08.2024 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 25.09.2024 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Ochrona konsumenta w nowej rzeczywistości prawnej i cyfrowej (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
- Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
- Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
- Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
- Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
- W przypadku rezygnacji do dn. 22.07.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
- W przypadku rezygnacji po dn. 22.07.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
- W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
- W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
- Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
- Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
- Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
- Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
Pakiet informacji organizacyjnych dla uczestników zostanie przesłany na kilka dni przed wydarzeniem na adresy mailowe podane przy zgłoszeniu.
Znajdziesz tam informacje o platformie, godzinie rozpoczęcia rejestracji, instrukcję logowania, informacje techniczne, aktualny program i kontakt do organizatora.
Poniżej garść informacji, z którymi warto zapoznać się wcześniej.
Informacje techniczne:
- Rekomendujemy używanie przeglądarek: Google Chrome lub Mozilla Firefox.
- Prosimy o sprawdzenie czy ustawienia i zabezpieczenia Twojego urządzenia nie blokują połączenia.
- W ustawieniu startowym Twój mikrofon i kamera będą wyłączone. Mikrofon odblokowujemy na życzenie uczestnika, możesz więc komunikować się głosowo z innymi uczestnikami oraz prelegentami, jak również poprzez chat.
- Jeżeli występują jakiekolwiek problemy techniczne (brak dźwięku/obrazu), w pierwszej kolejności proszę spróbować zamknąć kartę wydarzenia i dołączyć do pokoju szkoleniowego ponownie.
- Jeśli nadal występują problemy, pomoc uzyskasz pod numerem telefonu organizatora.
Instrukcja logowania:
- Przy realizacji wydarzeń korzystamy z platform ClickMeetin lub Zoom.
- Po wejściu w link otworzy się pokój szkoleniowy. W wyznaczone pola wpisz pełne imię, pełne nazwisko, nazwę firmy oraz adres mailowy, na który przesłaliśmy link do logowania. [W przypadku podania niepełnych/nieprawdziwych danych, utracisz możliwość uczestniczenia w wydarzeniu. Przypominamy również, że o ewentualnej zmianie uczestnika wydarzenia powinniśmy zostać poinformowani przed jego rozpoczęciem].
- Po wpisaniu wszystkich wymaganych przez platformę danych, kliknij aktywny przycisk Rejestruj.
- Na skrzynkę mailową otrzymałeś automatyczną wiadomość od organizatora (jeśli nie widzisz go w skrzynce odbiorczej, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM). Postępuj zgodnie ze wskazówkami. Dołączyłeś do wydarzenia, życzymy udanego szkolenia!
- W przypadku, gdyby wystąpiły problemy w powyższych etapach logowania, skontaktuj się z nami.
Dzień 1
8:45
Rejestracja uczestników
9:00
Grupowe powództwa przeciwko firmom oraz nowe kompetencje UOKiK - wymogi dyrektywy UE i założenia ustawy o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym
- Jak będą wyglądać powództwa przedstawicielskie wytaczane w celu ochrony zbiorowych interesów konsumentów zgodnie z nowymi regulacjami
- Praktyczne aspekty prowadzenia powództw zbiorowych – przykłady potencjalnych scenariuszy
- Nowe kompetencje UOKiK w ramach nowelizacji ustawy o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym

dr Katarzyna Menszig-Wiese
Kancelaria Traple, Konarski, Podrecki i Wspólnicy
dr Katarzyna Menszig-Wiese, dr Katarzyna Menszig-Wiese, Radca prawny, Managing Associate, Kancelaria Traple,, Kancelaria Traple, Konarski, Podrecki i Wspólnicy
Katarzyna jest członkiem zespołu prawa konkurencji. W kancelarii zajmuje się m.in. identyfikacją ryzyka antymonopolowego, opiniowaniem i korektą umów B2B, także pod względem zgodności z wymaganiami przepisów o zatorach płatniczych, wzorców umów konsumenckich i regulaminów, przygotowywaniem pism w postępowaniach prowadzonych przed Prezesem UOKiK, prowadzeniem szkoleń, a także oceną wykorzystywania nowych technologii w biznesie pod kątem zgodności z prawem konkurencji. Katarzyna wspiera nadto swoją wiedzą przedsiębiorców uczestniczących w konsultacjach społecznych projektów aktów prawnych i opracowuje analizy ich wpływu na sytuację uczestników obrotu. Obsługuje klientów m.in. z branży FMCG, paliwowej, e-commerce i modowej. Z kancelarią współpracuje od roku 2013, od czerwca 2019 jako radca prawny. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. podczas stażu w Komisji Europejskiej w Brukseli w roku 2015.
10:30
Przerwa
10:45
Relacja na linii przedsiębiorstwo - konsument. Odpowiedzialność organizacji i jej przedstawicieli za naruszenia praw konsumentów
- Reklamacje i ryzyko dochodzenia roszczeń odszkodowawczych przez konsumentów
- Odpowiedzialność przedsiębiorstw za nieprawidłowe praktyki naruszające prawa konsumentów
- Odpowiedzialność Zarządów i menedżerów za naruszania – strategie minimalizowania ryzyka prawnego

Adwokat, Kancelaria Affre i Wspólnicy sp.k.
Kancelaria Affre i Wspólnicy sp.k.
Adwokat, Kancelaria Affre i Wspólnicy sp.k., Adwokat, Kancelaria Affre i Wspólnicy sp.k.
Specjalizuje się w polskim i unijnym prawie ochrony konkurencji, a także w prawie konsumenckim. Jego zainteresowania zawodowe koncentrują się w szczególności na zagadnieniach dotyczących porozumień wertykalnych. Posiada doświadczenie w zakresie obsługi przedsiębiorstw i sporów korporacyjnych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończył także Szkołę Prawa Niemieckiego przy Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Laureat konkursu Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na najlepszą pracę magisterską dotyczącą ochrony konkurencji.
Autor eksperckich artykułów i licznych komentarzy dla Dziennika Gazety Prawnej oraz Pulsu Biznesu.
12:15
Przerwa lunchowa
13:00
Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom handlowym - Omnibus, ryzyko greenwashingu, dark patterns
- Jak tworzyć informacje o produkcie i go reklamować, aby z green claims nie przejść do greenwashingu?
- Jakie działania i narzędzia stosowane przez przedsiębiorców mogą być uznane za dark patterns – jakie są konsekwencje stosowania manipulacyjnych technik?
- Postępowania i kary finansowe za stosowanie nieuczciwych praktyk
- Omnibus – obowiązki informacyjne, polityka cenowa i recenzje w praktyce. Jak uniknąć postępowania i sankcji ze strony UOKiK?

Marcin Alberski
Kancelaria Bird&Bird
Marcin Alberski, Senior Asocciate, Kancelaria Bird&Bird
Specjalizuje się w prawie konkurencji i prawie telekomunikacyjnym. Pracuje on dla klientów z wielu innowacyjnych sektorów gospodarki, w tym dla branży internetowej, telekomunikacyjnej, FMCG, IT oraz dla sektora motoryzacyjnego i energetycznego. Doradza przy wielu projektach, włączając w to ocenę zgodności praktyk z prawem konkurencji i prawem ochrony konsumentów, kontrole koncentracji (w tym koordynowanie wielo-jurysdykcyjnych zgłoszeń zamiaru koncentracji), oraz różne postępowania przed Prezesem UOKiK i Komisją Europejską (w tym w sprawie wniosków leniency oraz w sprawie postępowań dotyczących zmów przetargowych czy skarg konkurentów, a także w sprawach z zakresu ochrony zbiorowych interesów konsumentów). Jego doświadczenie obejmuje także doradztwo przedsiębiorcom w kwestiach z zakresu regulacji telekomunikacyjnych, np. prowadzenia działalności operatora wirtualnego w Polsce, oferowania nowych rodzajów usług telekomunikacyjnych (usługi VoIP, usługi e-SIM, usług ingerujące w neutralność sieci, usługi geolokalizacyjne oparte na technologii GPS).Przed dołączeniem do Bird & Bird Marcin odbył praktykę w Sądzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz zdobywał doświadczenie w międzynarodowych kancelariach prawnych. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz studia podyplomowe – Ekonomia w prawie konkurencji na Uniwersytecie King’s College w Londynie.

Monika Hughes
Kancelaria Bird & Bird
Monika Hughes, Counsel w praktyce własności intelektualnej,, Kancelaria Bird & Bird
Doradza przedsiębiorcom od 2011 roku. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie analizy, oceny i przygotowywania umów z zakresu prawa własności intelektualnej, przeprowadzania i koordynacji procesów due diligence oraz negocjacji umów licencji, sublicencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich. Wspiera klientów w sporach sądowych, w tym posiada szczególne doświadczenie w zakresie postępowań polubownych o naruszenie praw do domeny internetowej. Jej doświadczenie obejmuje także analizę, ocenę i przygotowywanie umów o dostawę oprogramowania, w tym umów tworzonych w modelu agile dla dostawców systemów IT. Doradzała wiodącym dostawcom platform internetowych oraz przedsiębiorcom z sektora sprzedaży detalicznej online w zakresie zgodności modeli biznesowych z przepisami prawa. Posiada szczególne doświadczenie w projektowaniu regulaminów sprzedaży online (zarówno B2B, jak i B2C) oraz regulaminów kart podarunkowych dla sieci sprzedażowych o zasięgu ogólnopolskim. Posiada bogate doświadczenie w zakresie negocjacji umów o dostawę usług świadczonych w chmurze, w tym m.in. dla podmiotów objętych nadzorem KNF. Przed dołączeniem do Bird & Bird doświadczenie zawodowe zdobywała w renomowanych kancelariach prawnych. Jest autorką publikacji z zakresu prawa własności intelektualnej, nowych technologii i e-commerce oraz prelegentką podczas szkoleń i warsztatów z tej tematyki. Jest absolwentką prawa oraz europeistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Uczestniczyła również w Szkole Prawa Brytyjskiego prowadzonej we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim. Jest wpisana na listę adwokatów Izby Adwokackiej w Warszawie.
14:30
Przerwa
14:45
Ostatnie postępowania i decyzje Prezesa UOKiK - omówienie trendów i tendencji w perspektywie biznesowej
- Ostatnie decyzje Prezesa UOKiK
- Kierunki i tendencje w orzecznictwie dotyczącym ochrony konsumentów – w tym wyroki TSUE
- Klauzule modyfikacyjne – zmiana trwającej umowy w świetle orzecznictwa i ostatnich działań UOKiK

Mec. dr hab. Agata Jurkowska-Gomułka
Kancelaria Modzelewska&Paśnik
Mec. dr hab. Agata Jurkowska-Gomułka, Radczyni prawna, Kancelaria Modzelewska&Paśnik
Radczyni prawna związana z Kancelarią Modzelewska&Paśnik w Warszawie. Wykładowczyni akademicka, autorka licznych publikacji z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów oraz prawa europejskiej. Współautorka i współredaktorka trzech wydań komentarza do ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów.
16:00
Zakończenie I dnia
Dzień 2
9:15
Rejestracja Uczestników
9:30
Bezpieczeństwo cyfrowe konsumenta przy korzystaniu z nowych technologii
- Obowiązki firm i wymogi dotyczące zgłaszania incydentów zgodnie z dyrektywą NIS2
- Niezbędne działania firm w przypadku wykrycia naruszenia danych konsumentów
- Odpowiedzialność i koszty przedsiębiorstwa za nieprawidłowe systemy bezpieczeństwa

Mec. Michał Śmiechowski
Kancelaria Bird & Bird
Mec. Michał Śmiechowski, Associate, Kancelaria Bird & Bird
Associate w praktyce Commercial kancelarii Bird & Bird. Doradza klientom w kwestiach prawnych związanych z technologią. Zajmuje się obsługą prawną polskich i międzynarodowych przedsiębiorców m.in. w zakresie umów IT oraz wdrażania polskich i unijnych regulacji technologicznych, w szczególności w zakresie cyberbezpieczeństwa i sztucznej inteligencji.

Marta Kwiatkowska-Cylke
Senior Konsultantem w Dziale Risk Advisory, Deloitte
Marta Kwiatkowska-Cylke, Stanowisko, Senior Konsultantem w Dziale Risk Advisory, Deloitte
Counsel w praktyce ochrony danych osobowych i prywatności kancelarii Bird & Bird. Od 2007 roku, doradza klientom w zakresie polskich i międzynarodowych projektów związanych z ochroną danych osobowych i prywatności. Wspiera we wdrażaniu globalnych strategii zarządzania danymi, międzynarodowych transferów danych i kwestii zgodności z przepisami dotyczącymi danych. Ma doświadczenie w obsłudze firm z różnych sektorów technologicznych, zarządzających dużą ilością danych. Posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu globalnymi projektami weryfikacji umów oraz we wspieraniu firm w sporządzaniu i negocjowaniu umów o ochronie danych osobowych oraz postanowień dotyczących transferu danych, szczególnie przy użyciu narzędzi Legal Tech. Pomaga również firmom, które chcą osadzić technologie AI w swoich produktach i usługach. Doradza klientom w sytuacjach kryzysowych, zarówno w zakresie ochrony danych osobowych, jak i obowiązków wynikających z innych regulacji, w szczególności dotyczących cyberbezpieczeństwa. Przeprowadza globalne oceny i zgłoszenia naruszeń danych, a także wspiera firmy lokalnie, reprezentując je podczas audytów oraz w postępowaniach przed Urzędem Ochrony Danych Osobowych i sądami. Oprócz pasji do ochrony danych, interesuje się także tematyką dronów. Doradza klientom w kwestiach regulacyjnych i prywatności w tym sektorze. Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych z Prawa Własności Intelektualnej UW. Ukończyła kurs prawa niemieckiego i europejskiego na Uniwersytecie Warszawskim we współpracy z Uniwersytetem w Bonn oraz kurs prawa amerykańskiego na Uniwersytecie Warszawskim we współpracy z Uniwersytetem na Florydzie. Jest autorką lub współautorką publikacji na tematy związane z prawem ochrony danych osobowych, a także wykładowcą i prelegentką na szkoleniach i konferencjach branżowych. Klienci doceniają jej zaangażowanie w prowadzone projekty, co znalazło swoje odzwierciedlenie w rankingach (tytuł Rising Star w Legal 500 EMEA). Pracuje w języku polskim, angielskim, mówi po niemiecku.
11:00
Przerwa
11:15
Ryzyka związane z wykorzystaniem AI z perspektywy możliwości wywołania interwencji UOKiK
- Strategie minimalizowania ryzyka prawnego dla przedsiębiorców
- Wykorzystywanie botów przez przedsiębiorstwa – problematyczne aspekty komunikacji z klientami
- Postępowania UOKiK

Krzysztof Witek
Kancelaria Schoenherr
Krzysztof Witek, Adwokat, Kancelaria Schoenherr
Specjalizuje się w prawie ochrony konkurencji, zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, prawie karnym gospodarczym i rozwiązywaniu sporów. Doradza czołowym polskim przedsiębiorcom m.in. z branży FMCG, energetycznej i bankowej w sprawach ochrony konkurencji i konsumentów. Reprezentuje klientów w postępowaniach przed Prezesem UOKiK. Prowadzi sprawy karne gospodarcze dotyczące tzw. white-collar crimes, reprezentując zarówno oskarżonych, jak i pokrzywdzonych przedsiębiorców. Ma doświadczenie w prowadzeniu postępowań z zakresu ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa przed organami ścigania i sądami powszechnymi. Reprezentował klientów w sprawach dotyczących m.in. przestępstw niegospodarności menedżerskiej, przekroczenia uprawnień funkcjonariuszy publicznych, zarzutów korupcyjnych i pokrzywdzenia wierzycieli. Prowadził też sprawy o ochronę dobrego imienia przedsiębiorców (w tym na drodze karnej). Doradzał w sporach dotyczących oznaczeń produktów wprowadzających klientów w błąd, utrudniania dostępu do rynku i nieuczciwej reklamy. Wspierał przedsiębiorców w postępowaniach przed Prezesem UOKiK z zakresu naruszeń zbiorowych interesów konsumentów, nieuczciwego wykorzystywania przewagi kontraktowej, porozumień ograniczających konkurencję i nadużywania pozycji dominującej. Doświadczenie zawodowe zdobywał w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz w kancelariach zajmujących się prawem konkurencji i prawem karnym gospodarczym. Autor artykułów naukowych oraz komentarzy do mediów dotyczących bieżących wydarzeń z dziedziny prawa ochrony konkurencji i konsumentów.
12:45
Przerwa luchnowa
13:30
Podsumowanie stosowania Aktu o usługach cyfrowych (DSA) w UE
- Zwiększenie przejrzystości w algorytmach i działaniach moderacyjnych
- Zasady procedur zgłaszania i reakcji na nielegalne treści
- Wdrożenie wewnętrznych mechanizmów reagowania na skargi użytkowników
- Kary i postępowania za nieprzestrzeganie przepisów zawartych w DSA

Monika Hughes
Kancelaria Bird & Bird
Monika Hughes, Counsel w praktyce własności intelektualnej, Kancelaria Bird & Bird
Doradza przedsiębiorcom od 2011 roku. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie analizy, oceny i przygotowywania umów z zakresu prawa własności intelektualnej, przeprowadzania i koordynacji procesów due diligence oraz negocjacji umów licencji, sublicencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich. Wspiera klientów w sporach sądowych, w tym posiada szczególne doświadczenie w zakresie postępowań polubownych o naruszenie praw do domeny internetowej. Jej doświadczenie obejmuje także analizę, ocenę i przygotowywanie umów o dostawę oprogramowania, w tym umów tworzonych w modelu agile dla dostawców systemów IT. Doradzała wiodącym dostawcom platform internetowych oraz przedsiębiorcom z sektora sprzedaży detalicznej online w zakresie zgodności modeli biznesowych z przepisami prawa. Posiada szczególne doświadczenie w projektowaniu regulaminów sprzedaży online (zarówno B2B, jak i B2C) oraz regulaminów kart podarunkowych dla sieci sprzedażowych o zasięgu ogólnopolskim. Posiada bogate doświadczenie w zakresie negocjacji umów o dostawę usług świadczonych w chmurze, w tym m.in. dla podmiotów objętych nadzorem KNF. Przed dołączeniem do Bird & Bird doświadczenie zawodowe zdobywała w renomowanych kancelariach prawnych. Jest autorką publikacji z zakresu prawa własności intelektualnej, nowych technologii i e-commerce oraz prelegentką podczas szkoleń i warsztatów z tej tematyki. Jest absolwentką prawa oraz europeistyki na Uniwersytecie Warszawskim. Uczestniczyła również w Szkole Prawa Brytyjskiego prowadzonej we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim. Jest wpisana na listę adwokatów Izby Adwokackiej w Warszawie.
15:00
Zakończenie II dnia
Jesteśmy online
Kontakt
Kontakt w sprawie uczestnictwa

Kontakt w sprawach merytorycznych

Antonina Wiktorowicz
Junior Project Manager
Workshops Department
+48 534000582 a.wiktorowicz@mmcpolska.pl